جامع استراتژی دیجیتال

استراتژی تحول دیجیتال چیست؟ +روش های تدوین استراتژی دیجیتال

با در نظر گرفتن این عوامل در روش شناسی استراتژی دیجیتال، داشتن یک نقشه راه فناوری روشن که شامل معماری راهکار باشد، بسیار مهم است. این شامل تجزیه و تحلیل معماری فعلی، درک تأثیر وضعیت آینده، و شناسایی ابتکارات فناوری، جریان های کاری، و وظایف مورد نیاز برای برنامه ریزی دقیق پیاده سازی می باشد. با توجه به این چالش‌ها تدوین و اجرای درست استراتژی دیجیتال مارکتینگ گاهی می‌تواند سخت‌تر از چیزی باشد که به نظر می‌رسد. البته همیشه آزمون‌وخطا می‌تواند آموزنده باشد ولی گاهی این آزمایش‌ها به بهای ضرر و زیان‌های سنگین و حتی ضربه به‌نام برند تمام می‌شوند. در مثال زیر شما می‌توانید پرسونای مخاطب طراحی شده برای استراتژی بازاریابی دیجیتال یک برند آرایشی و زیبایی را مشاهده کنید.

جهت به کارگیری اقتصاد دیجیتال در سیاست گذاری های اقتصادی کشور پیشنهاد می شود سنجش دقیقی از وضعیت اقتصاد دیجیتال انجام بپذیرد. در دنیای کسب و کار امروز، آنچه بسیار کمتر مورد توجه قرار می گیرد، نحوه برنده شدن کسب‌وکارهای سنتی در بازی دیجیتال است. برای شرکت‌هایی مانند استارباکس و یونیلیور دیجیتالی شدن، منابع جدید مزیت رقابتی، رشد و ایجاد ارزش را به ارمغان ‌آورد. استراتژی دیجیتال هوشمند، مانند استراتژی کسب و کار سنتی، در مورد انتخاب گزینه‌های سرمایه‌گذاری منطقی برای به حداکثر رساندن مزیت رقابتی، رشد، سود و ارزش و سپس اجرای آن با نظم و انضباط است. برای شروع، باید با مفاهیم اولیه دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید، مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید و اهداف خود از بازاریابی دیجیتال را مشخص کنید.

برای مثال، اگر تصور می‌کنید که انتشار تبلیغات پولی در شبکه‌های اجتماعی برای برند شما استراتژی مناسبی است، می‌توانید یک هدف مشخص را برای کمپین تبلیغاتی خود در نظر بگیرید و کمپین کوچکی را در شبکه اجتماعی مدنظر خود راه‌اندازی کنید. زمانی که کمپین پایان یافت، نتیجه‌های آن را ارزیابی کنید تا متوجه شوید که این کانال چقدر برای شما ارزشمند است و در کمیپن‌های آینده چقدر مؤثر خواهد بود. پس از شناخت مخاطبان و تعیین هدف‌های مارکتینگ باید کانال‌های مناسب تبلیغات را براساس آن‌ها تعیین کنید. از شبکه‌های اجتماعی تا تبلیغات آنلاین و ایمیل مارکتینگ، هر کانال نقش خاصی را در ارتباط با مخاطبان دارد. با تحلیل انواع کانال‌ها و مزایا و معایب هر کدام، به انتخاب بهترین آن‌ها بپردازید. شما می توانید پیشرفت های تدریجی در فرآیندهای خود ایجاد کنید تا ارزش فوری را درک کنید و مسیر را به سمت وضعیت آینده خود تنظیم کنید.

با مستندسازی دارایی‌های دیجیتال فعلی خود، درک کاملی از آنچه کسب و کار شما در حال حاضر دارد به دست آورید. به محض اینکه هزینه تبلیغات شما به پایان برسد، ترافیک وب سایت، لایک‌ها و فالوورها نیز به پایان می‌رسد. شما از آنچه در مورد مشتری خود می دانید استفاده می‌کنید و کمپین خود را برای رفع نیازهای خاص آنها تنظیم می‌کنید. به دست آوردن اطلاعات جامعی در مورد سن، منطقه یا محل زندگی و … اغلب از طریق ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس قابل دستیابی می‌باشد. جدا از آن شما باید اطلاعاتی در مورد سطح درامد و شغل جامعه هدف خود نیز داشته باشید. در اینجا پنج اصل برای چگونگی استفاده بیشتر از استراتژی دیجیتالی ارائه شده است.

شبکه‌های برق کشورهای درحال توسعه به ۲۵ درصد استاندارد میانگین جهانی می‌رسند که برای رسیدن به سطح ۴۰ درصدی، حدود هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار لازم است. لائوس با صادرات اخیر خود، با قدرت در رشد سریع نیروگاه‌های آبی در این منطقه پیش ‌می‌رود. سرمایه‌گذاری موردنیاز برای رساندن شبکه‌های برق به کشورهای در حال توسعه، ۲۵ درصد از میانگین اتحادیه اروپا را تشکیل ‌می‌دهد که طیف گسترده‌ای از حدود ۱۰ درصد تا بیش از ۱۰۰ درصد از GDP سالانه یک کشور را در بر ‌می‌گیرد. بسیاری از تفاوت‌هایی که در مراکز داده و زیرساخت‌های دیجیتال مشاهده ‌می‌شود، ریشه در نبود شبکه‌های برق به میزان کافی است. کشورهای در حال توسعه در این زمینه با کمبودهای زیادی روبه‌رو هستند با وجود این، حتی کشورهای بسیار توسعه‌یافته هم در تأمین نیازهای مرکز داده در حال توسعه با مشکلات تأمین برق مواجهند. اصل موضوع، از نیاز به توسعه انرژی پایدار به جای اتکا به تأسیسات دیروز با سوخت زغال‌سنگ و گاز طبیعی ناشی ‌می‌شود.

برای درک واقعی استراتژی تحول دیجیتال خود و تعیین موثرترین رویکرد برای سازمان شما، درک چشم انداز سازمانی فعلی شما ضروری است. اما دیدگاهی وسیع تر این است که این استراتژی دیجیتال، با استفاده از فناوری‌های تحول‌آفرین سعی دارد قابلیت‌هایی درون کسب‌وکار ایجاد کند تا یک سازمان بتواند به شرایط متغیر بازار پاسخ دهد. به طور کلی، استراتژی دیجیتال یک برنامه عملی است که برای دستیابی به اهداف تجاری از طریق اجرای ابتکارات دیجیتال طراحی شده است. طراحی استراتژی دیجیتال مارکتینگ بر اساس فریم ورک RACE یکی از مدل‌هاست که بیشترین کارایی را دارد. برای درک بهتر شما عزیزان این فرم ورک را در بلاگ پست تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ بر اساس فریم ورک RACE بررسی کرده‌ایم.

آمادگی فنی با برنامه های کاربردی سازمانی، هوش تجاری و اجزای معماری همسو می شود. حاکمیت پروژه، برنامه ریزی، و تضمین کیفیت به عنوان بسط جریان کار تضمین کیفیت که قبلا ذکر شد، عمل می کنند. همان طور که در این فرآیند پیشرفت می کنید، به طور همزمان در حال تعریف بهبود فرآیند و بررسی برنامه های کاربردی سازمانی هستید. علاوه بر این، کاوش فناوری‌های مختلف دید واضح‌تری از اینکه کدام یک از آنها می‌توانند تحول را امکان‌پذیر کنند به دست می دهد. درک فناوری های بالقوه شما را در مورد تأثیر سازمانی مورد انتظار آگاه می کند. این درجه از تغییر ساختار کلی استراتژی دیجیتال و برنامه استقرار را هدایت و تعیین می کند.

گپ محتوایی، سؤالات، موضوعات موردنظر و چالش‌های پرسونای مخاطب شماست که تاکنون به بررسی آن‌ها نپرداخته‌اید. Earned Media رسانه‌هایی هستند که به کسب‌وکار شما تعلق ندارند اما بدون این‌که برای آن‌ها ریالی پول بپردازید، برای شما ارزش ایجاد می‌کنند. به‌عنوان ‌مثال ممکن است هدف یک کسب‌وکار فرضی فروش نرم‌افزارهای حسابداری، افزایش درآمد 20 درصدی از طریق کانال‌های دیجیتال باشد. در ضمن شما می‌توانید با سگمنتیشن مشتریان یا بخش‌بندی بازار، به بهترین نتیجه ممکن در هر کدام از کانال‌های بازاریابی آنلاین دست پیدا کنید. دکتر مهدی شامی زنجانی عضو هیات علمی (با درجه استاد تمام) گروه مدیریت فناوری اطلاعات دانشگاه تهران است. دکتر شامی زنجانی در سال‌های اخیر، سه دوره به عنوان «استاد برگزیده دانشکده مدیریت دانشگاه تهران» و یک دوره به عنوان «استاد برگزیده دانشگاه تهران» انتخاب شده است.

ویدیو محبوب‌ترین شکل محتوا است و مردم به‌جای خواندن و گوش‌دادن ترجیح می‌دهند اوقات فراغت خود را با تماشای ویدیو پر کنند یا جواب سؤالات خود را با دیدن یک ویدیو بیابند.

این دوره موضوعاتی مانند بازاریابی رسانه های اجتماعی، SEO، تبلیغات PPC، بازاریابی ایمیلی و بازاریابی محتوا را پوشش می دهد. دیجیتال سازی اقتصاد باهدف ارتقای بهره وری، افزایش رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال به عنوان یکی از رویکردهای اصلی و غالب در بیشتر کشورهای جهان درآمده است. باتوجه به ساختارهای سنتی حاکم بر تولید و مشکلات موجود در کشورها توسعه اقتصاد دیجیتالی برای حل بخشی از مشکلات کشور در ایران یک الزام و نه یک انتخاب است. باتوجه به آمارهای جهانی وضعیت کلی ایران در شاخص های اقتصاد دیجیتال مطلوب نیست و اقتصاد دیجیتال سهم پایینی از اقتصاد کشور را به خود اختصاص داده است. عملکرد کشور در هسته مرکزی اقتصاد دیجیتال مانند فناوری های جدید (نیمه رساناها) و زیرساخت ها هم تراز با میانگین جهانی است و پتانسیل بالایی برای رشد اقتصاد دیجیتال در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری در کشور وجود دارد. گزارش ها حاکی از آن است که ضریب نفوذ اینترنت و ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیکی به عنوان نماینده اقتصاد دیجیتال در ایران در سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

بر اساس تجربۀ چندساله در آموزش بازاریابی دیجیتال با صدها دانشجوی موفق و زبده که هم‌اکنون در فضای کسب و کارهای آنلاین می‌درخشند. محتوای موجود خودتان را لیست کنید و به هرکدام براساس اینکه کدام یک کارایی بهتری برای رسیدن به اهدافتان را دارد رتبه بندی کنید. دیجیتال مارکتینگ به طور مداوم در حال تحول است و همگام شدن با آخرین روندها می تواند دشوار باشد. اجرای تبلیغات پولی در موتورهای جستجو و پلتفرم های رسانه های اجتماعی برای هدایت ترافیک هدفمند به یک وب سایت. بازاریابی ایمیلی روشی برای ارسال ایمیل های تبلیغاتی و ایجاد روابط با مخاطبان، تبدیل مشتریان بالقوه به خریداران و تبدیل خریداران یکباره به طرفداران وفادار برند شما است.

این سیستم‌ها در مقایسه با راکتورهای ۱۰۰۰ مگاواتی که در تأسیسات سنتی هسته‌ای یافت ‌می‌شوند، ۲۰ مگاوات، تا ۳۰۰ مگاوات نیرو تولید ‌می‌کنند. دسترسی‌های سیار، داده‌ها را در حوزه‌های کلیدی زیرساخت دیجیتال فراهم ‌می‌کنند. از این رو، میانگین جهانی دسترسی‌های سیار تلفن همراه از ۱۰۰ درصد فراتر رفته است به‌طوری که بیش از یک اشتراک برای هر نفر وجود دارد. براساس داده‌های اتحادیه بین‌المللی مخابرات و مجمع جهانی اقتصاد، تقریبا ۱۰۰ کشور بیش از یک اشتراک تلفن همراه برای هر نفر دارند که دسترسی‌های سیار در ۱۵ کشور به ۱۵۰ درصد یا بالاتر ‌می‌رسد. بیش از ۴۰ کشور با نرخ اشتراک ۵۰ درصدی یا کمتر اشتراک تلفن همراه وجود دارند که حدود ۱۰ درصد از جمعیت دنیا را تشکیل ‌می‌دهند. مراکز داده و زیرساخت‌های دیجیتالی مرتبط، شالوده فیزیکی اقتصاد جهانی دیجیتال هستند.

پس از اجرای استراتژی خزانه‌داری بیت کوین توسط این شرکت و افزایش ارزش سهام آن، سایر شرکت‌ها نیز از این الگو پیروی کردند و بخشی از ذخایر مالی خود را به بیت کوین اختصاص دادند. طبق داده‌های SaylorTracker، مایکرواستراتژی ۴۷۱٬۱۰۷ بیت کوین به ارزش بیش از ۴۵.۶ میلیارد دلار دارد. به همین خاطر مایکرواستراتژی بزرگ‌ترین هولدرهای شرکتی بیت کوین در جهان محسوب می‌شود. زمینه فعالیت ما آموزش کسب‌وکار به مدیران و کارآفرینان و کمک به مدرس‌ها برای رسیدن به جایگاه واقعی خودشان است. به عنوان مثال، «جان هال» با کمتر از ۷۰،۰۰۰ دنبال‌کننده، خبرنامه‌اش را به بیش از ۳۳۰،۰۰۰ مشترک می‌رساند. این نوع دسترسی و اعتبار حرفه‌ای که لینکدین ارائه می‌دهد، به‌سختی با یک وبلاگ شخصی قابل مقایسه است.

اگر پاسخی برای این سوالات ندارید، نگران نباشید در انتهای این مقاله، به یک جواب مشخص برای هر یک از این سوالات، خواهید رسید که همان استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما خواهد بود. «مخاطبان هدف» (Target Audience) به مخاطبانی گفته می‌شود که ویژگی‌های مشترکی دارند و به خرید محصولات یا خدمات کسب و کار شما علاقه‌مندند. با هدف‌گذاری افرادی با ویژگی‌های خاص، می‌توان بودجه بازاریابی را تا حد امکان بهینه‌تر مصرف کرد. هنگامی که به آمادگی عملیاتی می پردازید، بر فرآیندهای تجاری با جزئیات بیشتری باید تمرکز کنید. هدف این است که اجزای خاصی از فرآیندهای کسب و کار را که از اجرای فناوری های انتخاب شده پشتیبانی می کند، مشخص کنید. این کار شامل تعیین گزارش های لازم برای عملیات تجاری فعلی و شناسایی هرگونه اطلاعات گمشده است.

بازاریابان باهوش محتوایی را ایجاد می کنند که برای چندین شخصیت کاربر در تمام مراحل قیف فروش ایده آل است. به عنوان مثال، کاربری که از برند شما بی اطلاع است و وب سایت شما را از طریق جستجوی ارگانیک یافته است، نسبت به مشتری احتمالی که تقریباً آماده خرید است، به محتوای متفاوتی نیاز دارد. سئو فرآیند بهینه سازی محتوا و ساختار یک وب سایت برای بهبود دید آن در نتایج موتورهای جستجو است. این شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، بهینه سازی متا تگ ها و توضیحات، بهبود سرعت وب سایت و تجربه کاربری، و ساخت بک لینک های با کیفیت است. هدف سئو افزایش ترافیک ارگانیک به یک وب سایت با رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. این ایمیل‌ها ممکن است درباره معاملات انحصاری، تبلیغ محتوای وب‌سایت، فروش‌های آتی یا پیام‌های کلی از طرف کسب‌وکار شما صحبت کنند.

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، ایجاد پرسونای خریدار نیز بخش مهمی از تدوین استراتژی دیجیتال مارکتینگ است. پرسونای خریدار در واقع یک پروفایل غیر واقعی از خریداران برند را نشان می‌دهد. زمانی که استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را طراحی و تدوین می‌کنید، باید با دقت به تمام جنبه‌های کسب و کار خود فکر کنید. همچنین باید تحلیل و پژوهش جامعی درباره مخاطبان، رقیبان، موضوعات داغ (ترند) روز و زمینه تخصصی خود انجام دهید تا بتوانید استراتژی دیجیتال مارکتینگ به‌روز و مؤثری طراحی کنید. تدوین این استراتژی، امکان شناخت دقیق کسب و کار را برای شما فراهم می‌کند و از طریق آن می‌توانید اطلاعات مفیدی درباره کسب و کار خود کسب کنید. دیجیتال مارکتینگ از بهترین روش‌های رشد و توسعه هر نوع کسب و کاری است و برای افزایش درآمد کسب و کار و گسترش آن، باید بهترین استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ به کار گرفته شود.

یک مشاور با تجربه که ابزارها و نحوۀ سنجیدن اثربخشی هر ابزار را بداند، به شما کمک می‌کند بودجۀ بازاریابی دیجیتالتان هدر نرود و در جای درست سرمایه‌گذاری شود. شما ممکن است بسته به نیازی که خدمات یا محصولاتتان برای رفع آن ایجاد شده‌اند، از قبل ایده خوبی برای رسیدن به اهدافتان در نظر گرفته باشید. با این حال بهتر است برای تثبیت فرضیات خود با مشتریان، کارشناسان فروش داخلی و نمایندگان خدمات مشتریان صحبت کنید. همه این داده ها را در یک صفحه گسترده مانند اکسل پیاده سازی کنید تا بتوانید تمام اطلاعات کلیدی ارائه شده را در کنار هم ببینید.وظایف ایجاد کنید. توصیه هایی برای بهبود صفحات موجود و همچنین طرحی برای صفحات جدیدی که باید ایجاد کنید، جمع آوری کنید.

شایان ذکر است وی در سال ۱۴۰۰ از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان «عضو هیئت علمی برگزیده در حوزه ارتباط با صنعت و جامعه» معرفی گردیده است.دکتر شامی زنجانی بیش از دو دهه سابقه فعالیت حرفه‌‎ای در صنعت دارد. وی در این روزها مشاور شر‌کت‌های مختلفی همچون فولاد مبارکه، همراه اول، زرین‌رویا، رامک، ایسیکو، گل‎گهر، پتروشیمی پارس و توسعه کشت‌وصنعت کوروش (گروه گلرنگ) است. انرژی هسته‌ای که انرژی تجدیدپذیر نیست اما جزء انرژی‌های پایدار قرار ‌می‌گیرد، ۱۰ درصد دیگر را به شبکه‌های برق جهانی ‌می‌رساند. درمجموع، ۳۲ کشور بین ۳ تا ۶۲ درصد از تولید برق موردنیاز خود را به انرژی هسته‌ای متکی هستند. در دسامبر ۲۰۲۳ طی توافقی که با امضای ۳۱ شرکت‌کننده انجام شد، راکتورهای ماژولار کوچک (SMR) ‌می‌توانند برای رفع نیازهای بومی ‌نیرو، مورد استفاده قرار گیرند.

از طرف دیگر این رسانه‌ها فضای مناسبی برای تبلیغ کمپین‌ها و پروموشن‌های کسب‌وکار شما هستند. برای این‌که سایت شما ترافیک بالایی جذب کند، باید در موتورهای جستجو (در ایران بیشتر از همه گوگل) رتبه خوبی کسب کند؛ زیرا مشتریان شما از این ابزار برای بررسی و دریافت اطلاعات یا خرید محصول و خدمات شما استفاده می‌کنند. استراتژی­ راهکارهای دیجیتال شده، مدل کسب‌وکار را از طریق بازتعریف آنچه سازمان ارائه می‌­دهد (محصول و خدمت) متحول می­‌کند. این دیجیتالی سازی جریان اطلاعات را تسهیل کرده و در نتیجه ارزش محصولات و خدمات را افزایش می‌­دهد. تمرکز استراتژیک این رویکرد خلق ارزش بیشتر نه‌تنها از محصولات و خدمات بلکه از اکوسیستم‌­هایی است که سازمان در آن­ها حضور دارد.

رسانه‌های پولی همانطور که از نامشان مشخص است در ازای پرداخت هزینه قابل استفاده خواهند بود. مثل تبلیغات گوگل ادوردز یا پست‌ها و تبلیغاتی که در شبکه‌های اجتماعی دیده می‌شود، رپورتاژ آگهی، تبلیغات بنری و … از جمله رسانه های پولی می‌باشند که شما می توانید از آن برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. جامعه اندیشکده‌ ها از سال 1396، با هدف ایجاد و استقرار سازوکارهایی جهت معرفی و برجسته‌ سازی پژوهش‌ ها و اقدامات برتر اندیشکده‌ های کشور راه‌ اندازی شده است. به این ترتیب که با شناسایی و الگوسازی از فعالیت‌ های موفق اندیشکده‌ ها، زمینه برای توسعه ظرفیت و اثرگذاری اندیشکده‌ های فعلی و فضا برای شکل‌گیری اندیشکده‌ های جدید فراهم شود. جامعه اندیشکده‌ ها تلاش دارد در فضایی غیرانحصاری با مشارکت اندیشکده‌ ها و گروه‌ های فعال در زیست بوم اندیشه ورزی کشور، ماموریت خود را به انجام برساند. در این راستا از حضور و همکاری مجموعه ها و برنامه‌ های دیگر در این زیست‌ بوم استقبال می‌کند.

ازین جهت کار با آقای طالبی برای من خیلی تجربه خوبی بوده و حتی کاملا متوجهم چه زمانی میتونم روی کمک ایشون حساب کنم. این دوره، بر اساس تجربیات من در سال‌ها کار در فضای آنلاین و تدریس و ارائه تجربیات تنظیم شده است. دوباره با مشتریان، فروشندگان و نمایندگان خدمات مشتریان تماس بگیرید تا مشکلات رایج مخاطبانتان را پیداکنید. بهتر است کار تبلیغات پولی خود را با یکی از شرکت های قابل اعتماد و مطمئن مانند آژانس تبلیغات دیجیتال مگنت انجام دهید. چرا که تیم ما با تجربه چندین ساله ایی که در این زمینه دارد می تواند بهترین بازدهی را با هرینه مناسب انجام دهد.

در دیجیتال مارکتینگ، تنها با تمرکز روی جذب ترافیک و مخاطب ارگانیک نمی‌توانید به اهداف خود دست پیدا کنید؛ زیرا این انواع استراتژی دیجیتال مارکتینگ عموماً آینده‌نگرانه هستند و نتیجه‌دادن آن‌ها با گذشت زمان ارتباط مستقیم دارد. شما با داشتن استراتژی دیجیتال مارکتینگ می‌توانید بفهمید که کدام کانال‌ها بستر حضور مخاطبان بیزینس شما هستند تا با تولید محتوای مرتبط به نرخ تبدیل بالاتری دست پیدا کنید. استراتژی دیجیتال مارکتینگ هم، نقشه‌ای دقیق در دست شماست تا با جذب مشتریان بیشتر، در رقابتی‌ترین رسانه‌ها و کانال‌های دیجیتال، کسب‌وکار خود را به سمت رشد هدایت کنید. آگاهی از محصولات یا برند خود را در بین مخاطبان هدف خود افزایش دهید.استراتژی (چگونه به هدف می رسید). از بازاریابی محتوا استفاده کنید تا با ایجاد محتوا برای حداقل دو شخصیت کاربر در هر مرحله از قیف فروش، خریداران را متقاعد کنید که محصولات ما بهترین در بازار هستند.هدف (چگونه متوجه می شوید که استراتژی کار می کند یا خیر). افزایش فروش 25 درصدی محصولات را در هر سه ماهه به دست آورید و مشترکان ایمیل را تا 50 درصد در 6 ماه افزایش دهید.تمام اهداف، استراتژی ها و اهداف خود را مستند کنید تا زمانی که زمان سنجش موفقیت فرا رسید، بتوانید به آنها مراجعه کنید.

میزان تراکم مراکز داده در بین کشورها به‌طور گسترده‌ای متفاوت است که نشان‌دهنده بیشترین اختلاف در عرصه پذیرش فناوری است. به‌عنوان مثال، هیچ یک از کشورهای کمترتوسعه‌یافته جهان حتی ۰.۱ درصد از برق خود را به مراکز داده اختصاص نمی‌دهند حتی در شرایطی که شبکه‌های برق توسعه نیافته‌اند. تفاوت سرور داده و مراکز داده بین کشورها در حدود ۱۰۰ هزار برابر و بیشتر است. طبق آمار بانک جهانی، میانگین جهانی ۹۲۰۰ سرور به ازای هر یک میلیون نفر وجود دارد. این تعداد به دلیل وجود دوسوم از مراکز داده جهان در آمریکا و درصد قابل توجهی از مراکز داده در ویرجینیای شمالی تغییر یافته است. تنها معدودی از کشورها از جمله دانمارک، سوئیس، هلند، ایرلند، سنگاپور، و بلیز با تراکم سرور بیش از ۱۰۰ هزار سرور به ازای هر یک میلیون نفر، تغییر گسترده‌تری را در این رقم ایجاد کرده‌اند.

برای طراحی پرسونای مخاطب هدف باید تحقیقات وسیعی درباره مشتریان، مشتریان احتمالی و افرادی که خارج از محدوده مخاطبان شما هستند انجام شود. اول به سؤال استراتژی دیجیتال مارکتینگ چیست پاسخ دادیم و بعد انواع استراتژی‌ دیجیتال مارکتینگ را بررسی کردیم. حتماً به این نکته توجه کنید که قبل از شروع اینفلوئنسر مارکتینگ، باید افرادی را انتخاب کنید که در بین مخاطبان هدف شما بیشترین محبوبیت را داشته باشند. شاید به اندازه تمام بیزینس‌های کل دنیا بتوان استراتژی های دیجیتال مارکتینگ متفاوتی طراحی کرد؛ هر کدام از این استراتژی‌ها هم مزایا، محدودیت‌ها و نرخ بازگشت سرمایه مختص به خود را دارند. اقتصادهای نوظهور شامل ۳۸ کشور و ۱۱ تا ۱۳۵ درصد از مصرف برق را از آن خود کرده‌اند.


خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری