تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ مشارکت2022-10-09
افزایش تعامل در اینستاگرام؛ ۱۳ راهکار طلایی برای جذب مشتریان بیشتر!
بهیاد داشته باشید که تعامل در اینستاگرام یک فرآیند مداوم است و نیاز به تلاش و پشتکار دارد. با آزمایش روشهای مختلف و توجه به بازخورد مخاطبان، میتوانید به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید. یکی از راههای مؤثر برای افزایش تعامل با مخاطبان در اینستاگرام، برگزاری نظرسنجی است. با طرح سؤالاتی جذاب و مرتبط با مخاطبان هدف، میتوانید آنها را به مشارکت فعالانه تشویق کنید و نظرشان را در مورد موضوعات مختلف جویا شوید.
از هشتگ استفاده کنید
این یعنی ۱۰ برابر بیشتر از فیسبوک، ۵۴ برابر بیشتر از پینترست و تقریبا ۸۴ برابر بیشتر از توییتر. بهتر است بدانید که افزایش این نرخ نیازمند یک برنامه و استراتژی میباشد . یک استراتژی و برنامه کامل برای تعامل در شبکه اجتماعی بدون شک به تمامی روابطی که در شبکه خود دارید کمک می کند . در ادامه به مهمترین موارد و اصولی اشاره خواهیم کرد که توسط آن می توانید نرخ تعامل و محبوبیت صفحه کسب و کار یا برندتان را در بین کاربران اینستاگرامی بالا ببرید. شاید این را نمیدانستید اما احتمال بالایی وجود دارد که زمان اشتباه پست گذاشتن شما در اینستاگرام، یا عدم انتشار محتوای جدید به صورت مداوم، سبب محدود کردن نرخ مشارکتتان شده باشد.
برای اینکه بفهمید کدام ژانر یا ترند با شما تناسب دارد، باید آنها را دنبال کنید و ببینید در کدام یک میتوانید خودی نشان دهید؛ مثلاً ژانر سبزی پاککردن بهدرد کسبوکار فروش آهنآلات شاید نخورد. شما میخواهید پیروان خود احساس کنند که شما علاقه مند به چیزهایی هستید که ممکن است برای آنها مفید باشد یا شاید ارزش زندگی آنها را افزایش دهد. افرادی که به فروشگاه شما مراجعه میکنند، پس از چند دقیقه بدون آن که چیزی خریده باشند، از فروشگاه خارج میشوند! اگر این وضع برای مدتی ادامه داشته باشد، نه تنها از کسب و کار خود سود نخواهید کرد، بلکه بیزینس شما با خسارتهای مالی زیادی هم مواجه خواهد شد.
- {
- درواقع این ابزار به شما کمک میکند تا میزان تعامل فالوورهای خود را در ساعات مختلف روز مشاهده کنید. |}{
- تبلیغات در هر کسب و کاری نقش مهمی در افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطب و فروش محصولات و خدمات ایفا میکند. |}
- حال این محتواها میتواند یک آموزش جامع باشد یا یک پست طولانی برای یاد دادن یک ترفند خاص.
- برخلاف شبکههای اجتماعی دیگر که به راحتی امکان قرار دادن لینک زنده وجود دارد، در اینستاگرام این قابلیت محدود شده است. {
- با این کار نوتیفیکیشن لایک برای مخاطبان هدف ارسال میشود و احتمالاً پیج شما را بررسی میکنند. |}
- گام آخر این است شما هر کمپین یا محتوایی را اجرا میکنید باید آن را آنالیز کرده و سپس تا جای ممکن آن را بهینه کنید.
پیشنهادات محصول و نیز لحن پست های آن هم نشان دهنده این موضوع است. شبکههای اجتماعی به شما اجازه میدهند تا محصولات خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید، بازخوردهای آن تبلیغ را در بین مشتریان ببینید و به آنالیز دقیق محتوای ارائه شده بپردازید. به عنوان مثال تبلیغات هوشمندانه یا Lookalike Audience نوعی از تبلیغات ارائه شده در فیسبوک است که دارای یک سیستم پیشرفته شناسایی اهداف مخاطبین شما است. این سیستم امکان شناسایی مشتریان هدف را برای شما برآورده کرده وبه شما کمک میکند تا در بستری تجاری با آنها ارتباط برقرار کنید.
که یکی از مهمترین عوامل افزایش ریچ در اینستاگرام، همین استفاده درست و اصولی از هشتگها است. خب یکی از مهم ترین پارامترها بدون شک تعداد دنبال کنندگان است، اما مهم ترین پارامتر نیست. بعد میتوانید در مناسبتهای خاص با لوگو بازی کنید؛ مثلاً در عید نوروز سبزه به لوگو اضافه کنید یا کارهایی که با هویت برندتان همخوانی دارد. میتوانید با استفاده از دایرکت هوشمند اینستاگرام یک پاسخ خودکار برای همهٔ دایرکتهای دریافتی بفرستید که از آنها تشکر کند و بخواهد تا پاسخدادن ادمین صبر کنند. همچنین، ابزار قدرتمند صدا را دارد که باعث ترند شدن و دیدهشدن ویدئوها میشود.
برخلاف شبکههای اجتماعی دیگر که به راحتی امکان قرار دادن لینک زنده وجود دارد، در اینستاگرام این قابلیت محدود شده است. با این حال، این محدودیتها نه تنها مانعی برای رشد نیستند، بلکه فرصتی برای بهبود نرخ تعامل در اینستاگرام و افزایش تاثیرگذاری استراتژی بازاریابی شما به شمار میروند. اگر هشتگهای مرتبط با محتوای خود را بهدرستی به کار ببرید، میتوانید از این گزینه سود زیادی کسب کنید. وقتی پیجی لایو میگذارد، نوتیفیکیشن آن برای همهٔ فالوورها میرود.
نظرسنجیها نهتنها به شما کمک میکنند تا مخاطبان خود را بهتر بشناسید، بلکه باعث ایجاد حس تعلق و مشارکت در بین آنها نیز میشود. همچنین، میتوانید از نتایج نظرسنجیها برای بهبود محتوا و تصمیمگیریهای بهتر در مدیریت آنلاینشاپ خود استفاده کنید. این کسب و کارها باید با توجه به اهداف و مخاطبان خود، محتوای جذاب و مفیدی تولید کنند و از ابزارهای مختلف بازاریابی اینستاگرامی استفاده کنند.
اینجا و در موبودید قصد داریم تا در خصوص ۶ راهکار حرفهای برای افزایش اینگیجمنت ریت پستهای اینستاگرام صحبت کنیم. این نکات باعث بهبود عملکرد صفحه شما در اینستاگرام میشود و تعامل مشتریان را با حساب کاربری شما افزایش میدهد. اطلاعات کلی مانند محل زندگی و بازه سنی آنها را از Insight پیج خود استخراج کنید .طبیعی است برای افزایش تعامل مخاطبین یک پیج، باید محتوایی که آنها میپسندند را منتشر کنید.
اگر میخواهید طرفداران خود را برای نام تجاری خود ببینید، این بسیار مهم است. هرShares/Reposts پست های شما مانند تبلیغات کوچک برای محتوای شماست و بنابراین در مقیاس مشارکت بسیار ارزشمند است. در سالهای اخیر توجه بسیاری از افراد به سمت پردرآمدترین مشاغل فریلنسری جلب شده است. در دنیایی که اینترنت و فناوری به سرعت در حال گسترش است، فرصتهای جدیدی برای کسب درآمد ایجاد شده است که نیازی به حضور در یک محیط کاری ثابت ندارند. فریلنسری به عنوان یک سبک زندگی مدرن، آزادی عمل در انتخاب پروژهها و انعطافپذیری بالا را فراهم میکند.
بیشتر پستهای این حساب کاربری در خصوص فضاهای بیرونی و طبیعت است. نرخ تعامل در اینستاگرام عموما بین 0 تا 10 درصد می باشد، rate instagram بالای یک درصد نرخ تعامل قابل قبولی می باشد در بازاریابی شبکه های اجتماعی بهترین نرخ تعامل را نرخ تعامل بالای 1% می دانند. پس پیش از آن که استراتژی تولید محتوا شبکه اجتماعی خود را طراحی کنید، باید این زمان را مشخص کنید. برای دانستن این که چه محتواهایی برای فالوئرهای شما جذابتر است، بهترین روش بررسی قسمت تحلیل (Insights) در حساب شماست.
تا زمانی که آزمایش نکنید، اندازه گیری نکنید و تغییر ندهید، هرگز متوجه نمی شوید که چه چیزی برای برند شما بهتر است. این آزادی صرف استفاده از ابزارهای دیگر شبکههای اجتماعی نیز شده است. مثلا، چند سالی است که ابزارهایARیا (واقعیت افزوده) Augmented Reality و VR یا (واقعیت مجازی) Virtual Reality نقش پررنگی در زندگی امروزی دارند. استفاده از یک هشتگ درست میتواند مرز بین دیده شدن و نادیده گرفته شدن یک پست را در اینستاگرام مشخص کند.
اصول تعامل در اینستاگرام با بهترین تکنیک های افزایش نرخ تعامل پیج
از طریق مطرح کردن سوالهای جذاب میتوانید فالوورهای خود را به شرکت در نظرسنجی ترغیب کنید. گرفتن بارخورد و نظر مخاطب این حس را به او القا میکند که جزئی از پیج و کسب و کار شما و به تولید کننده محتوا نزدیک تر است. همچنین نظرات مخاطبان اطلاعات بسیار سودمندی را به شما خواهد داد که برای تولید محتوا ایده های جدید تر و کاربر پسند تری را به دست آورید. اغلب پیج هایی که قصد فروش محصولاتشان در اینستاگرام را دارند، تنها پست و استوری هایی را منتشر میکنند که در آن معرفی محصول و ویژگی های آن مانند قیمت و… است.
یکی از مهمترین راههای افزایش تعامل اینستاگرام، لایک کردن فالوورهای رقبایتان است. به خصوص که اگر پیج مورد نظر دقیقاً در همان راستای فعالیت پیج شما است. در این صورت افرادی که آن پیج را دنبال یا لایک میکنند، مخاطبان هدف شما هم هستند که ممکن است به محصول یا خدمات شما نیاز داشته باشند. پس باید حتماً حواستان به پیدا کردن و برقراری تعامل با آنها باشد. یک پروفایل بهینهسازی شده، اولین قدم برای جذب مخاطبان جدید و افزایش تعامل است.
{سخن آخر درباره نرخ تعامل در اینستاگرام
|}با انتخاب یک نام کاربری مرتبط، نوشتن یک بیوگرافی جذاب و کامل، استفاده از یک عکس پروفایل باکیفیت و انتخاب دسته مناسب برای کسبوکار، میتوانید پروفایل خود را جذابتر و حرفهایتر کنید. همچنین، لینک کردن پروفایل اینستاگرام به سایر شبکههای اجتماعی و وبسایت خودتان، میتواند به افزایش دیده شدن شما کمک کند. بهینه سازی پروفایل اینستاگرام برای کسب و کار، به مخاطبان کمک میکند تا بهسرعت در مورد شما و کسبوکارتان اطلاعات کسب کنند و تصمیم بگیرند که شما را دنبال کنند یا خیر. با به کارگیری استراتژیهای افزایش تعامل در اینستاگرام، شما میتوانید فالوورهای بیشتری جذب کرده و ارتباط بهتری با آنها برقرار کنید. هر یک از این استراتژیها میتواند تأثیر زیادی در موفقیت صفحه شما داشته باشد و باعث شود برند شما در این پلتفرم دیده شود. از تولید محتوای جذاب تا همکاری با اینفلوئنسرها، هر اقدام بهبود تعامل میتواند به رشد پیوسته شما در اینستاگرام منجر شود.
هر حساب کاربریای، مخاطبان و دنبالکنندگان منحصربهفردی دارد که در زمانهای متفاوت از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. همچنین اگر کسب و کارتان در وسعت بینالمللی مشغول به کار است، کسر بزرگی از دنبالکنندگان شما در مناطق زمانی متفاوتی نسبت به مقر شما زندگی کنند. اگر جزو این گروهها هستید، محتواهای خود را متناسب با آن منطقه زمانی منتشر کنید.
ترفند دیگر این است که جوابهای مختلف را هرکدام در یک تصویر بنویسید و آنها را به هم بچسبانید و یک کلیپ بسازید. البته مدتزمانی که هر جواب نمایش داده میشود، خیلی کوتاه باشد؛ در حد چند صدم ثانیه. از مخاطب بخواهید استوری را نگه دارد و از هر جوابی که آمد اسکرینشات بگیرد و بفرستد. فرض کنید محصول یا خدمت جدیدی آماده کردهاید؛ ولی هنوز آمادهٔ رونمایی نشده است.
شما می خواهید محتوا واقعی خود را پیروان خود نشان دهید که ارزش برند شما را نشان می دهد. بر اساس گزارش وبدام، 60 درصد از برندها با بهترین عملکرد در اینستاگرام از هر فیلتر و هر بار که پست می کنند استفاده می کنند. بنابراین چند فیلتر را امتحان کنید و سپس روی آن کلیک کنید تا محتویات شما یک دیدگاه متمایز و احساس را به وجود بیاورد تا پیروان شما بتوانند با آن آشنا شوند.
اگر میخواهید که با توجه به الگوریتم اینستاگرام، نمایش بیشتر و در نتیجه، مخاطبان و فروش بیشتری داشته باشید، محکوم به بالا بردن نرخ مشارکت خود هستید. اول نوع کسب وکار خود را بهدرستی انتخاب کنید؛ مثلاً خردهفروشی، تبلیغات یا زیبایی. با آزمون و خطا میتوانید بهترین انواع محتوا را برای شبکه اجتماعی خود انتخاب کنید. مخصوصا اگر در حال حاضر استراتژیتان به خوبی جواب داده باشد و محتواهایتان در جذب مشارکت موفق عمل کرده باشند. در این روش، تبلیغات بر اساس عواملی مانند سن، جنسیت، میزان درآمد و سطح تحصیلات به کاربران نمایش داده میشوند.
با عکسهایتان داستانی را بیان کنید و احساس یا ایدهای را نشان دهید. شما که دنبال نمونه متن برای تبلیغ کانال روبیکای خود به این مقاله رسیدهاید، حتماً میدانید که بدون تبلیغات، کانالتان... بیدینگ دستی کار پیچیدهای است و به بررسی و بهروزرسانی لحظهای نیاز دارد تا بودجه کمپین هدر نرود. اگر مشکلی پیش آمده است، خودتان گوشی را بردارید و مستقیم با مخاطب دربارهٔ آن حرف بزنید. میتوانید دوربین را میان کارمندان ببرید تا داستان خود را مثلاً از واردشدن به این کار یا اتفاق جالبی که با مشتری افتاده است، تعریف کنند.
استفاده از هشتگهای کلی در زیر پستهای اینستاگرام (مانند #christmas و #fashion) درست مثل رها کردن پست در میان یک میدان نبرد با رقیبانی گردن کلفت است. به همین دلیل کارشناسان توصیه میکنند که بهترین استراتژی برای هشتگ نویسی، استفاده ترکیبی از هشتگهای مرتبط و پرطرفدار است. اینستاگرام پر شده از صفحات و برندهایی که انگار صاحبان آن فراموش کردهاند که اولین اصل فعالیت در این شبکه اجتماعی، انتشار پستهای زیبا و تاثیرگذار است. ابزارها اگر به صورت درست و اصولی استفاده شوند میتوانند در افزایش تعامل در اینستاگرام به شدت به شما کمک کنند.
به طور معمول، ساعات عصر و شب بهترین زمان برای ارسال پستها در اینستاگرام است. به جای عنوانهای تکراری مثل «راهنمای خرید»، از عبارتهای جالب مثل «سفرِ خرید» استفاده کنید. این تغییر ساده میتواند حس کنجکاوی مخاطبان را برانگیزد و آنها را تشویق کند تا استوریهای شما را دنبال کنند. همچنین، داستانهایی تعریف کنید که کاربران را با خود همراه کند؛ مثلاً تجربه یک مشتری از خرید یا معرفی محصول به شیوهای سرگرمکننده. هر چقدر تعامل کاربران در اینستاگرام بیشتر باشد، شانس شما برای جذب مشتری و افزایش فروش بیشتر میشود. اگر شما هم دنبال یادگیری اصول تعامل در اینستاگرام هستید، در این مطلب 7 روش کاربردی برای افزایش تعامل کاربران را بررسی میکنیم.
فیلم های اینستاگرام معمولا بازدید های زیادی خواهند داشت حتی اگر کاربران آنها را دوست نداشته باشند. بهتر است مطالب خود را با هم ترکیب و شروع به ارسال ویدیوهای بیشتر کنید . ساختن پستهای اینستاگرامی زمانبر، نیازمند تلاش و برنامهریزی دقیق هستند. به صورت مداوم برندهای بیشتری را میبینیم که از عناصر فرهنگ عامه و شوخطبعی در پستهایشان استفاده میکنند و میمها و موضوعات ترند شده را پوشش میدهند. با افزایش فالوورها، تعامل شما در اینستاگرام نیز به طور مداوم بیشتر میشود. بنابراین، علاوه بر تمرکز بر محتوای خود، باید به ظاهر حساب خود نیز توجه کنید تا حساب شما معتبر به نظر برسد.
این تعامل میتواند به شکلهای مختلفی ازجمله لایک کردن پستها، کامنت گذاشتن، اشتراکگذاری محتوا، پاسخ دادن به دایرکتها، شرکت در نظرسنجیها و تعامل با استوریها صورت گیرد. در واقع، هرگونه اقدامی که نشاندهنده واکنش مخاطب به محتوای شما باشد، نوعی تعامل محسوب میشود. تعامل در اینستاگرام فراتر از یک عدد ساده است و نشاندهنده علاقه و مشارکت مخاطبان به محتوا و برند شماست. تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یکی از روش های موثر دیجیتال مارکتینگ می تواند به افزایش تعامل کاربران با محتوای شما منجر شود. استفاده از تصاویر جذاب و هشتگ های مناسب می تواند دیده شدن پست ها را بهبود ببخشد و توجه کاربران هدف را جلب کند. همچنین بکارگیری ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام مانند استوری های اسپانسری فرصتی برای هدف گیری دقیق تر و افزایش تعامل کاربران فراهم می آورد.
از این موضوع چه درسی میتوان گرفت؟ اینکه منتشر کردن عکس محصولات به همراه توضیحات کوتاه نمیتواند شما را به هدفتان از اینستاگرام که بیشتر دیده شدن است، برساند. راه حل جایگزین این است که با ذهن کاربر ارتباط برقرار کرده و در خصوص مشکلات و یا علاقههای شخصیشان با آنها صحبت کنید. اینستاگرام هم شما را در این مسیر تنها نگذاشته و ابزارهایی مانند پست، استوری، IGTV، ویدیو اسلایدی و کپشن را در اختیارتان قرار داده تا با استفاده از آنها، بتوانید پیام خود را به مخاطب برسانید. در این مقاله ما به بررسی کامل نرخ تعامل و راه کار های مناسب برای افزایش آن پرداختیم .
در این مطلب به معرفی ۱۵ راهکار برای افزایش اینگیجمت در اینستاگرام می پردازیم. اگر افزایش تعامل اینستاگرام را میخواهید، مخاطب را به آن تشویق کنید. در پایان کپشن پستها، در پایان ویدئوها، در پستهای اسلایدی، استوری و همه جا میتوانید از مخاطب بخواهید به محتوا واکنش نشان دهد. شما همچنین می توانید با استفاده از ویژگی های برجسته داستان ها در بالای صفحه نمایه خود، دسته بندی کنید و داستان ها را دوباره به اشتراک بگذارید. این یک راه عالی برای نمایش داستانهایی است که در گذشته انجام دادهاید که همه آنها یک تم را دنبال میکنند.
مخاطبان قبل از اینکه فالوور شما شوند و در نتیجه بیشتر با شما تعامل کنند، به پیج نگاه میکنند؛ پس باید آن را بهینه و آماده کنید. محتوای ویدئو باعث می شود طرفداران شما در مدت زمان بیشتری به تماشای نمایه شما ادامه دهند، که این بدان معنی است که درگیر شدن بیشتر است. اگر شما به دنبال افزایش زمان مشارکت هستید، باید این کار را بکنید. هشتگهای محتوا مانند هشتگهای مکان، مخصوصا برای افزایش تعامل مفید هستند. این به طرفداران شما ا را نشان می دهد که شما متعهد هستید و وفادار به نام تجاری خود، بلکه به آنها نیز متعهد هستید. هیچ چیزی جذاب تر از کسی نیست که واقعا در محتوای آنها سرمایه گذاری کرده و در مورد آنچه که انجام می دهند پرشور و تلاش باشد.
با آن ها از طریق کامنت و دایرکت در تعامل باشید .هنگامی که آنها اظهار نظر می کنند ، به آنها پاسخ دهید. وقتی به نظرات و پیام های آنان اهمیت می دهید این نشان می دهد که شما برای کاربران خود ارزش قائل هستید و می توانید رابطه نزدیکتری را با آن ها ایجاد نمایید. سال 2020 با بالا گرفتن تب نرمافزار تیکتاک و البته معرفی قابلیت Reels در اینستاگرام، اهمیت تولید محتوای ویدیویی بسیار افزایش یافت و به نظر نمیآید که این تب به زودی فروکش کند. اگر میخواهید که مشارکت حساب اینستاگرامی فروشگاه اینترنتی خود را بهبود ببخشید، درک این که کدام هشتگها باعث بیشتر دیده شدنتان میشود، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. آیا میدانستید که در کپشن اینستاگرام میتوانید متنهایی به طول 2200 کاراکتر بنویسید؟ این عدد، فضای بسیار بزرگی را برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبانتان فراهم میآورد. یکی از فاکتورهایی که عملکرد پست اینستاگرامی شما را تحتالشعاع قرار میدهد، زمانی است که روی هر پست صرف شده است.
لایک کردن بسیار ساده است و ساده ترین شکل تعامل محتوا که شما می توانید دریافت کنید. این نیز اندازه گیری خوب از میزان موفقیت های پست شما شما را که منتشر کرده اید، نمایان می کند. با وجود اینکه این مسئله بهطور معمول موقتی است، اما اگر شما هم به دنبال راهحلهای سریع و کارآمد برای رفع این محدودیت هستید، بهطور حتم تا پایان این مقاله با ژاکت آکادمی همراه باشید. در این مطلب، شما میتوانید با روشهای مختلف رفع محدودیت کامنت Instagram آشنا شوید و در نهایت از این مشکل بهراحتی خلاص شوید.
اما این صفحه بیش از ۱۸ میلیون فالوور دارد و اینگیجمنت ریت آن نیز چیزی در حدود ۰.۰۷ درصد است. کی از افزایش فروش بدش میاد؟ فروش بیشتر نیاز به بالا بردن نرخ مشارکت در اینستاگرام دارد. پس منتظر چی هستید؟ بیایید با هم به نکات افزایش نرخ Engagement مخاطب بپردازیم. با بهکارگیری محتواهای ویدیویی بیشتر در استراتژی تولید محتوایتان، عملا افزایش مشارکت در پروفایل اینستاگرام خود را تضمین میکنید. قسمت Reels اینستاگرام بهترین راه برای آزمایش محتواهای کوچک و بررسی راههای خلاقانه استفاده از فرم ویدیویی است.
این به پیروان شما اجازه می دهد تا سوالات خود را درباره نام تجاری، زندگی شخصی خود (اگر بخواهید به اشتراک بگذارید) یا اطلاعات مفیدی که متخصص شما هستید، بپرسید. به خاطر داشته باشید که در داستانهای خود از هشتگ استفاده کنید، همانطور که در پست Instagram به طور منظم می توانید استفاده کنید. با استفاده از داستان ها، می توانید از hashtag های گسترده تر و محبوب تر استفاده کنید، تا زمانی که آنها مربوط به محتوای ارسالی شما باشند. شرکت طراحی گرافیک Canva یک مطالعه انجام داد که نشان داد Clarendon بیشترین استفاده از فیلتر اینستاگرام در ایالات متحده و در سراسر جهان است.
اینستاگرام دارای قدرت تاثیر گذاری بسیار زیادی نسبت به شبکه های دیگر است . تمام تلاش شما در اینستاگرام , برای انتقال یک پیام و در نهایت تاثیر گذاری روی افراد است . نرخ تعامل اینستاگرام یک پارامتر بسیار مهم است؛ زیرا میتواند تعیین کند که میزان تاثیرگذاری پیج شما بر روی کاربران دیگر تا چه اندازه است. در واقع تعامل یک عامل کلیدی در شبکه های اجتماعی است که نیاز هست آن را دنبال کنید.هنگام فعالیتهای بازاریابی در شبکههای اجتماعی، فراموش نکنید که شبکه ی اجتماعی به معنای اجتماعی بودن است. تعامل در واقع به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید روابط معناداری را در شبکه های اجتماعی با مشتریان فعلی و بالقوه خود برقرار کنید. فالوئرهای شما مایل نیستند تا با یک سازمان بدون چهره در ارتباط باشند بلکه آنها می خواهند با افراد واقعی در شبکه های اجتماعی صحبت کنند.
مهمترین فایدهٔ این کار این است که مخاطب پشتصحنهٔ پیج را میبیند. همهٔ ما دوست داریم بدانیم پشت هر چیزی چه خبر است و چه کسانی هستند. مخاطب دربارهٔ موضوعی یا اصلاً با موضوع آزاد سؤال بپرسد و شما جواب دهید. استیکرهای پرسش، نظرسنجی ، شمارش معکوس و ایموجی هرکدام به شکلی از مخاطب واکنش میگیرند.
دنبال اینفلوئنسرهای معتبر صنعت خود باشید و با آنها مشارکت کنید. اینفلوئنسرها نهتنها به شما کمک میکنند به مخاطبان مطلوب خود دسترسی پیدا کنید، بلکه مخاطبین جدیدی را خارج از محدوده تخصصی و مشخصات جمعیت شناختی موردنظرتان به شما معرفی میکنند. با این کار هم محصول خود را تبلیغ میکنید، هم تعامل کاربران را تا حد بسیار زیادی افزایش میدهید. کپشن قوی کپشنی است که مخاطب را برای یک اقدام تشویق کند؛ در واقع با این روش شما میتوانید نرخ تعامل را افزایش دهید. در این مقاله، روشهای افزایش تعامل اینستاگرام در پست و استوری را به شما گفتیم. این روشها را اضافهکردن چاشنی خلاقیت و با درنظرگرفتن شخصیت و هویت برند خود به کار ببرید.
پس پستهای مسابقه از ۲ طرف تعامل میگیرند؛ هم اینکه جایزه دارند و هم اینکه شرایط مسابقه از مخاطبان تعامل میخواهد. به علاوه شما میتوانید تعداد دفعات به اشتراک گذاشته شدن پستها را ببینید و راحتتر از این قابلیت برای ارزیابی محتواهایتان استفاده کنید. کلید رسیدن به موفقیت در این زمینه، آن است که محتوایی خلق کنید که مخاطبانتان تمایل به بازنشر آن داشته باشند. پس یکی از آسانترین راهها برای بهبود مشارکت در اینستاگرام، نوشتن کپشنهای طولانیتر است. استیکر کوییز استوری اینستاگرام برای شما این امکان را فراهم میآورد که سوالاتی مثل «آیا میدانستید؟» از دنبالکنندگانتان بپرسی و نتایج آن را بررسی کنید.
از مهم ترین راه های افزایش نرخ تعامل اینستاگرام انتشار محتوا به صورت منظم است. هرچه بیشتر پست کنید، فالوورهای شما فرصت بیشتری برای تعامل دارند. برای تازه نگه داشتن فید خود و مجذوب کردن فالوورها به یک برنامه منظم متعهد شوید. همچنین به زمان هایی که تعامل کاربر با پیج شما بیشتر بوده است توجه کنید.
تبلیغات در اینستاگرام